Szkoła Podstawowa w Kroczycach

ul. Sienkiewicza 7 

42-425 Kroczyce

tel. 34 3153189 / spkroczyce@kroczyce.pl

 

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Niedziela, 2024-05-19

Imieniny: Celestyny, Iwony

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 958708
  • Do końca roku: 226 dni
  • Do wakacji: 33 dni

"POTYCZKI ORTOGRAFICZNE I JĘZYKOWE"

     Głównym założeniem innowacji pedagogicznej w zakresie poprawy efektywności kształcenia uczniów klas I-VI w Szkole Podstawowej w Kroczycach Potyczki ortograficzne i językowe  jest zmniejszenie liczby uczniów mających bardzo niskie i niskie wyniki ze sprawdzianu zewnętrznego oraz zwiększenie liczby uczniów z wynikami wysokimi.

      Program uwzględnia zadania i konkretne działania, mające na celu wzmocnienie mocnych  i eliminowanie słabych stron wiedzy uczniów poprzez doskonalenie umiejętności z którymi mają najwięcej problemów. Przeznaczony jest do realizacji podczas zajęć głównie języka polskiego, ale też innych przedmiotów w klasach I- VI. Z chwilą zatwierdzenia go przez Radę Pedagogiczną  jest on wdrażany przez pięć kolejnych lat. Innowacja zakłada stosowanie różnorodnych metod i form pracy, które będą wspierać i uatrakcyjniać nauczanie ortografii, czytania, pisania. Nowatorstwo innowacji polega na tym, że wiele uwagi  poświęcono na powtórzenie, uzupełnienie i usystematyzowanie wiadomości, aby najpierw zniwelować braki, a następnie umożliwić uczniom przyswojenie nowych informacji i opanowanie nowych umiejętności. Dzięki programowi uczniowie będą mieli możliwość samokontroli efektów swojej pracy oraz  uczenia się poprzez zabawę.

       Innowacja angażuje do współpracy rodziców poprzez słuchanie głośnego czytania dziecka oraz pomoc w przygotowaniu się do konkursów ortograficznych i literackich. Obowiązek ten spada nie tylko na nauczycieli polonistów i nauczania zintegrowanego, ale również na nauczycieli innych przedmiotów. Pozytywne      efekty może    przynieść współpraca   całego zespołu nauczycielskiego w walce z błędami, stała kontrola  zeszytów przedmiotowych, zwracanie uwagi na pisownię wyrazów, pojawiających się w trakcie opracowywania materiału przedmiotowego. Program ma budowę spiralną. W każdym roku szkolnym powraca się do treści omawianych wcześniej, doskonaląc umiejętności na coraz trudniejszych przykładach.