Szkoła Podstawowa w Kroczycach

ul. Sienkiewicza 7 

42-425 Kroczyce

tel. 34 3153189 / spkroczyce@kroczyce.pl

 

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Wtorek, 2024-05-07

Imieniny: Augusta, Gizeli

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 950565
  • Do końca roku: 238 dni
  • Do wakacji: 45 dni

"GIMNASTYKA Z ELEMENTAMI AKROBATYKI"

Gimnastyka z elementami akrobatyki

Innowacja pedagogiczna

w Szkole Podstawowej w Kroczycach

 

Autor: Dawid Gajecki

Osoby wdrażające innowację: nauczyciel wychowania fizycznego Dawid Gajecki

Miejsce realizacji : Szkoła Podstawowa w Kroczycach

Termin realizacji : Od 25 lutego 2019r. – 21 czerwca 2019r.

Rodzaj innowacji : Metodyczno- organizacyjna

Idea i główny cel innowacji:

Wszelkie formy aktywności muzyczno – ruchowej cieszą się wśród dziewcząt dużym zainteresowaniem. Grupa dziewcząt zainteresowana ćwiczeniami przy muzyce oraz gimnastyką sportową i artystyczną będzie podnosić swoją sprawność fizyczną, kształtując jednocześnie estetykę ruchów, piękna sylwetkę i poczucie rytmu.
Wybierając tę formę zajęć kierowałem się zarówno zainteresowaniami i predyspozycjami uczennic jak i warunkami jakimi dysponuje szkoła.

 Założenia organizacyjne:

Innowacja  będzie realizowana z grupą dziewcząt z klas IV-VI  raz w tygodniu przez 45 minut.

 

Cele ogólne :

-       rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań,

-       doskonalenie sprawności fizycznej,

-       kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,

-       Nabycie umiejętności współdziałania w grupie,

-       wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów,

-       nabycie umiejętności wykazania się inwencją twórczą w opracowaniu i przygotowaniu układów akrobatycznych,

-       kształtowanie  estetyki ruchów,  poczucia rytmu,

-       pokonywania barier swoich możliwości: lęku i tremy podczas prezentowania się na scenie.

 

Formy pracy:

-       praca zbiorowa i jednolita z całą grupą,

-       forma małych obwodów, w której strukturę małego obwodu stanowić
będzie 3 – 5 drobnych zadań ruchowych prowadzących od najprostszego

elementu do ostatniego ogniwa, w którym jest konkretne zadanie,

-       praca indywidualna zróżnicowana z poszczególnymi uczniami,

-       Zajęcia w Jump City.

 Metody nauczania:

-       naśladowcza ścisła,

-       ekspresji ruchowej,

-       problemowa,

-       opowieści ruchowej,

-       zadaniowa.

 Ewaluacja innowacji

Ewaluacja skuteczności wprowadzonej innowacji oraz jej zgodność z założeniami przeprowadzana będzie w trakcie jaki i pod koniec roku szkolnego.

W ewaluacji  wykorzystane zostaną następujące metody:

-         Obserwacja zachowań uczniów w czasie zajęć, uczestnictwo w zajęciach, aktywność,   ich własne inicjatywy i pomysły;

-         Samoocena lekcji (autoewaluacja)  poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania:

  •  Co mi się udało zrobić dobrze?
  •  Co można zmienić, poprawić w przyszłości?

 

-        Zebranie informacji zwrotnej (opinii) od uczniów poprzez:

  • zachęcanie do wyrażenia swojego zdania na temat odbytych zajęć
  • ankiety ewaluacyjne dotyczące zajęć.