"GIMNASTYKA Z ELEMENTAMI AKROBATYKI"
Gimnastyka z elementami akrobatyki
Innowacja pedagogiczna
w Szkole Podstawowej w Kroczycach
Autor: Dawid Gajecki
Osoby wdrażające innowację: nauczyciel wychowania fizycznego Dawid Gajecki
Miejsce realizacji : Szkoła Podstawowa w Kroczycach
Termin realizacji : Od 25 lutego 2019r. – 21 czerwca 2019r.
Rodzaj innowacji : Metodyczno- organizacyjna
Idea i główny cel innowacji:
Wszelkie formy aktywności muzyczno – ruchowej cieszą się wśród dziewcząt dużym zainteresowaniem. Grupa dziewcząt zainteresowana ćwiczeniami przy muzyce oraz gimnastyką sportową i artystyczną będzie podnosić swoją sprawność fizyczną, kształtując jednocześnie estetykę ruchów, piękna sylwetkę i poczucie rytmu.
Wybierając tę formę zajęć kierowałem się zarówno zainteresowaniami i predyspozycjami uczennic jak i warunkami jakimi dysponuje szkoła.
Założenia organizacyjne:
Innowacja będzie realizowana z grupą dziewcząt z klas IV-VI raz w tygodniu przez 45 minut.
Cele ogólne :
- rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- Nabycie umiejętności współdziałania w grupie,
- wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów,
- nabycie umiejętności wykazania się inwencją twórczą w opracowaniu i przygotowaniu układów akrobatycznych,
- kształtowanie estetyki ruchów, poczucia rytmu,
- pokonywania barier swoich możliwości: lęku i tremy podczas prezentowania się na scenie.
Formy pracy:
- praca zbiorowa i jednolita z całą grupą,
- forma małych obwodów, w której strukturę małego obwodu stanowić
będzie 3 – 5 drobnych zadań ruchowych prowadzących od najprostszego
elementu do ostatniego ogniwa, w którym jest konkretne zadanie,
- praca indywidualna zróżnicowana z poszczególnymi uczniami,
- Zajęcia w Jump City.
Metody nauczania:
- naśladowcza ścisła,
- ekspresji ruchowej,
- problemowa,
- opowieści ruchowej,
- zadaniowa.
Ewaluacja innowacji
Ewaluacja skuteczności wprowadzonej innowacji oraz jej zgodność z założeniami przeprowadzana będzie w trakcie jaki i pod koniec roku szkolnego.
W ewaluacji wykorzystane zostaną następujące metody:
- Obserwacja zachowań uczniów w czasie zajęć, uczestnictwo w zajęciach, aktywność, ich własne inicjatywy i pomysły;
- Samoocena lekcji (autoewaluacja) poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania:
- Co mi się udało zrobić dobrze?
- Co można zmienić, poprawić w przyszłości?
- Zebranie informacji zwrotnej (opinii) od uczniów poprzez:
- zachęcanie do wyrażenia swojego zdania na temat odbytych zajęć
- ankiety ewaluacyjne dotyczące zajęć.