Szkoła Podstawowa w Kroczycach

ul. Sienkiewicza 7 

42-425 Kroczyce

tel. 34 3153189 / spkroczyce@kroczyce.pl

 

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Środa, 2024-05-08

Imieniny: Kornela, Lizy

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 950720
  • Do końca roku: 237 dni
  • Do wakacji: 44 dni

"MAŁY MISTRZ MATEMATYKI"

Innowacja pedagogiczna o charakterze programowo – metodycznym

z zakresu edukacji matematycznej realizowana

w Szkole Podstawowej w Kroczycach

w roku szkolnym 2018/2019 – 2019/2020

 Autor innowacji: Renata Baran – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

 

  1. Założenia innowacji.

 

Matematyka jest dziedziną wiedzy niezbędną i bardzo często wykorzystywaną wcodziennym życiu. Proponowana innowacja ma na celu rozwijanie samodzielnego, logicznego i twórczego myślenia uczniów poprzez wykorzystanie gier i zabaw matematycznych oraz technologii informatycznej. Dodatkowe zajęcia przeznaczone będą na pogłębianie i poszerzanie wiedzy i umiejętności zdobytych przez dzieci podczas zajęć

z edukacji matematycznej. Uczniowie będą doskonalić umiejętność wykorzystania wiedzy matematycznej w sytuacjach praktycznych, w życiu codziennym. Dodatkowo na zajęciach uczniowie będą rozwiązywać zadania przygotowujące ich do konkursów matematycznych.

Innowacja skierowana jest do uczniów klas II, później III, jako zajęcia dodatkowe realizowane raz w tygodniu.


2. Cel główny innowacji.

 

Głównym celem innowacji jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką oraz przygotowanie ich do wykorzystywania zdobytej wiedzy w życiu codziennym.

 

  1. Cele szczegółowe innowacji:

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania,

  • rozwijanie wyobraźni matematycznej,

  • rozwijanie umiejętności wykonywania czterech podstawowych działań arytmetycznych,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • rozwijanie intuicji geometrycznej,

  • korzystanie z różnych źródeł informacji, wykorzystywanie technologii informacyjnej,

  • radzenie sobie w sytuacjach życiowych wymagających obliczeń matematycznych,

  • praktyczne stosowanie zdobytej wiedzy (ważenie, mierzenie, płacenie, obliczenia zegarowe, kalendarzowe),

  • wdrażanie do samodzielnej pracy nad problemami matematycznymi,

  • zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami,

  • rozwijanie nawyku uczenia się i rozwijania swoich umiejętności,

  • rozwijanie kreatywności,

  • wyrabianie cierpliwości, wytrwałości i odpowiedzialności.