Szkoła Podstawowa w Kroczycach

ul. Sienkiewicza 7 

42-425 Kroczyce

tel. 34 3153189 / spkroczyce@kroczyce.pl

 

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Wtorek, 2024-05-07

Imieniny: Augusta, Gizeli

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 950432
  • Do końca roku: 238 dni
  • Do wakacji: 45 dni

"Ekologia (Klimatyczna klasa). Jak chronić środowisko?"

Kroczyce, 25.10.2019r.

 

Innowacja pedagogiczna

z wykorzystaniem ogólnopolskiego programu Uniwersytetu Dzieci w Klasie

Ekologia (Klimatyczna klasa). Jak chronić środowisko?

 

 

Osoby wdrażające innowację: wychowawca klasy 2b Ewa Szota

Miejsce realizacji : Szkoła Podstawowa w Kroczycach

Klasa: 2b

Termin realizacji : 5 listopada 2019r. – 20 maja 2020r.

Rodzaj innowacji : Programowo - metodyczna

Idea i główny cel innowacji:

Kształtowanie myślenia naukowego, umiejętności autoprezentacji oraz prowadzenia doświadczeń związanych z ochroną klimatu i recyklingu.


 Założenia organizacyjne

Innowacja  będzie realizowana na zajęciach zintegrowanych . Do organizacji zajęć zostaną włączeni rodzice, dziadkowie poprzez udzielanie uczniom wywiadów (przeprowadzonych indywidualnie w domu), przygotowanie niektórych pomocy do przeprowadzenia zajęć.

 

Cele ogólne

  • rozwijanie u uczniów kompetencji społecznych,
  • poszerzenie  wiedzy na temat ochrony klimatu i recyklingu,
  • kształtowanie myślenia naukowego, umiejętności autoprezentacji i prowadzenia 

          doświadczeń,

  • rozwijanie zainteresowania nauką
  • wdrażanie do współpracy w zespole

 

Cele szczegółowe

Uczeń:

  • rozpoznaje i analizuje swoje emocje w różnych sytuacjach życiowych,
  • uczy się strategii współpracy w zespole prowadzących do osiągnięcia sukcesu,
  • poszerza wiedzę na temat efektu cieplarnianego na Ziemi,
  • poznaje, jak powstają orkany oraz sposób produkcji polaru z plastiku,
  • analizuje rolę drzew w mieście,
  • wysnuwa wnioski na podstawie obserwacji porostów,
  • analizuje wpływ działalności człowieka na topnienie lodowców,
  • wysnuwa wnioski dotyczące wpływu spalin samochodowych na ogrzewanie miast,
  • potrafi dokonać autoprezentacji,
  • przeprowadza doświadczenia i wysnuwa wnioski.

Formy pracy:

  •  zbiorowa
  • indywidualna
  • grupowa

Treści:

 

 Ewaluacja innowacji

Ewaluacja skuteczności wprowadzonej innowacji oraz jej zgodność z założeniami przeprowadzana będzie  po zakończeniu.

W ewaluacji  wykorzystane zostaną następujące metody:

-         Obserwacja zachowań uczniów w czasie zajęć, uczestnictwo w zajęciach, aktywność,   ich własne inicjatywy i pomysły.

-        Zebranie informacji zwrotnej (opinii) od uczniów poprzez ankiety ewaluacyjne dotyczące zajęć.